Bebeklerde Alerjik Egzamaya Kesin Tedavi

by Hatice Çelik , Saat 11:13 , 0 yorum
Bugün sizlere uzun zamandır üzerinde durduğum bır konu hakkında bilgiler sunmak istiyorum. Konumuz ise alerjik egzama olup çocuğumda bu deri döküntüsünü nasıl Allah'ın izniyle temelli yok ettiğimiz hakkında olacaktır. Şimdiden tüm hastalara geçmiş olsun diyoruz.

Alerjik Egzama Tedavisi

Alerjik egzama adından da anlaşıldığı gibi deri döküntüsünün alerji kaynakli olmasından kaynaklanmaktadır. Daha fazla bilgi için  alerjik egzama yazarsanız internette çok fazla bilgi bulabilirsiniz. Benim amacım sizlere alerjik kökenli egzamayı nasıl tedavi ettiğimiz yönüne olacağı için o bilgileri başka sitelerden de bulabilirsiniz.

Alerji İle Tanışma Ve Tedavi Süreci 

Öncelikle belirtmeliyim ki alerjik egzama uygun şekilde  tedavi edildiğinde ömür boyu olan bir hastalık değil. Vücut bazı besinlere reaksiyon gösterdiği için bunu anlamamız için kendini deride kaşıntılı veya kızarık döküntüler ile gösteriyor. 

Egzama ile tanışmam kızımın yüzünde isilik gibi başlayan kızarıklıklar ile başladı. Çocuk doktoruna rutin kontrol için gittiğimizde her çocukta olabileceğini bir iki güne geçeceğini söyledi. Fakat zaman geçtikçe geçmiyor hatta kabarcıklar daha da genişliyordu. (Keşke biri bana dese ki yediklerine dikkat et o aralar bol süt ürünleri de tüketiyorum ki kızım aç kalmasın.)  Çocuk yüzünü kaşımayı bilmiyor ama sırf kaşımak için yüzünü büyük bir çaba harcıyor. Bu arada iki hafta geçti dayanamadık cildiye doktoruna gittik ve bir çeşit alerjik egzama olduğunu öğrendik ne yalan söyleyim moralim çok bozuldu. Bu cocuk ömrü boyunca bu hastalık ile ugraşacak diye. ( bir çeşit vicdan azabı) Egzama kızımın sadece yüzündeydi ve doktorumuz zamanla vücuduna yayılabileceğini söyledi. Bize nemlendirici krem ve kortizonlu krem verdi. Kortizonlu kremi sadece çok kızardığında en fazla üç gün sürmemizi söyledi. Aksi halde daha değişik bir cilt hastalığına neden olurmuş. (Korkudan o kortizonlu kremi hiç kullanmadım zaten olabildiğince bitkisel yöntemler ile hastalıkları yenmeye çalışıyorum birde bunun üstüne kullanamazdım.)

Her neyse lafı daha fazla uzatmadan
asıl konuya gelelim. Eve geldik ve ben müsait olduğum her dakikayı değerlendirerek bilgi arayışına girdim.  Egzama neden olur? Tetileyici  nedenleri nelerdir? Alerjik egzamada nasıl bir yol izlenmesi gerekir diye bir sürü bilgi edindim. Edinmiş olduğum bilgileri yavaş yavaş uygulamaya başladım. 

Bebeklerde Besin Alerjili Egzamaya Kesin Çözüm

Bir site vardı orada bir anne de aynı  dertlerden dolayı yediklerini kısıtlamaya karar vermiş o ( yazının linkini bulursam paylaşacağım. Allah bin kere razı olsun o arkadaştan)  besin diyetine ilk gün zeytin ve zeytin yağı ile başlamış ve zamanla ekle çıkar yöntemi ile yiyeceklerini belirlemiş hangi besinlerin kızına zarar verdiğini tesbit etmiş yaklaşık 6 ay sonra alerji ortadan tamamen kaybolmuş istediklerini rahatça yemişler anne kız.

Bende ilk gün haşlanmış patates zeytinyağı  ve zeytin ile diyete başladım tam bir hafta boyunca sadece sabah öğle ve akşam bunları yedim. Bir hafta sonunda kızarıklıkların solduğunu ve yavaşça gerilediğini farkettim. Bundan sonra çok daha dikkatli olarak ekle çıkar yöntemine başladım. İlk olarak yoğun alerjiye neden olan besinler ile başladım bunlar bal, domates ve süt ürünleriydi.

Bir hafta denemeden özellikle bal ve domatesi iki gün diyetime ekleyince egzama çok daha genişledi ve kaşıntı çok oldu. Hemen kestim ve tutmuş olduğum deftere ilk alerji besinlerini yazdım. Alerji solana kadar yine patates, yeşillikler ve zeytin ile devam ettim tabi pirinçte var. Ekmeği ve tahılla olan bağlantımızı kestim çünkü  içinde gluten diye bisey vardı ve alerjiye neden oluyordu.  Sonraki hafta yumurta ile devam edip onu keşfettim. Diyetimin sonunda ise kızıma alerji yapanları buldum. Bunlar domates, bal, yumurta, süt ve süt ürünleri salçalı yemekler oldu. Bu besinleri tamamen hayatımızdan çıkardık ve gördük ki egzama tamamen hayatımızdan yok oldu. Tabi bu süreçte 6 aylık olduk ve geldik ek besin dönemine bu dönemde yoğurt olmazsa olmazımız olduğu için çevremde keçi sütü buldum bu süt ile yoğurt mayaladım. Eğer siz bebeğinizi hem emzirip hemde anne sütü veriyorsanız mama olarak alerji yapmayan özellikte olan mamaları tercih ediniz.

Dut Kurusunun Egzamaya Faydası 

Egzamayı rahat şekilde atlatmamızın bir diğer önemli besini ise beyaz dut oldu. Sevgili hocamız İbrahim Saracoğlu bir kür vermişti. O kür sadece eller için uygulanıyordu ve kronik olan egzamaya iyi geliyordu. Fakat egzama egzamadır düşüncesi ile bunu da kullandım dikkatli şekilde. Yani kürün uygulanışı kaynamış olan 2 su bardağı su içine bir avuç kuru  dut kurusu atılıp 10 dakika daha kaynatılıyor ve bu su içine eller 10 dakika boyunca koyularak bekletiliyor tabi elleri yakmayacak sıcaklıkta olacak. Daha sonra yaklaşık 1 saat sonra eller durulanıyor.

Ben bu kürü dikkatli şekilde kızımın yüzüne şöyle uyguladım. (Bu tedavi şekli değildir biz egzamayı nasıl tedavi ettiğimiz yönünde sadece uyguladığım yöntemleri paylaşıyorum.)  Aynı şekilde tarif deki gibi  dut kürünü hazırladım ve bir pamuk yardımı ile dut suyu ılık iken on dakika boyunca yüzüne sürdüm. Yani yüzünü yakmadan sürdüm. Daha sonra 1 saat bekletip yıkayıp nemlendiricisini sürdüm. Bu yöntemi iki günde bir yaptım alerjiye neden olan besinleri yemedim bebeğime vermedim ve Allah'a çok şükür atopik dermotit yani alerjik egzamayı yendik. 1 yaşına kadar da alerjik besinleri bende yemeyeceğim ona da yedirmeyeceğim. Biz bu dertten kurtulduk inşallah sizlerde kısa süre de kurtulursunuz. Sorularınız olursa yorum kısmından sorabilirsiniz.

Not: Bu yöntem tıbbı bir tedavi yöntemi değildir. Kendimiz uygulayıp sonuç aldığımız bir yöntemdir. 
Bebeklerde Alerjik Egzamaya Kesin Tedavi
Yazar Sifa Celik
Bebeklerde Alerjik Egzamaya Kesin Tedavi -
Bck
Cancel Cevapla
Copyright ©2009 Yemek ve Sağlık by Bu site Creative Commons ve DMCA lisansı ile korunmaktadır.
İzin alınmadan sitede kullanılan materyaller kullanılamaz cogaltılamaz ve paylasılamaz.